Dabīgi paņēmieni galvassāpju remdēšanai

Dabīgi paņēmieni galvassāpju remdēšanai

Laikam ikviens savā dzīvē, it īpaši stresa situācijās, ir “izbaudījis”, ko nozīmē galvassāpes. Paveicies ir tiem cilvēkiem, kuriem galva sāp reti, bet ir tādi, kam ar galvassāpēm vai migrēnu ir jāsadzīvo. Ko darīt, lai atbrīvotos no šīm nepatīkamajām sajūtām? Protams, pirmais variants, kas nāk prātā, ir zāļu iedzeršana. Ja medikamenti galvassāpju remdēšanai tiek lietoti pa retam, tad, protams, šis risinājums visbiežāk būs efektīvs un neko ļaunu nenodarīs. Bet, ja galva sāp regulāri, tad pirmām kārtām ir jāsāk meklēt iemesls, kāpēc galvas sāpes piemeklē.

Nereti cilvēki sākumā mēģina atrisināt problēmas paši saviem spēkiem – meklēt veidus, kā uzveikt galvassāpes. Cits meklē saknē cēloni, kas liek kaut kam ķermenī sāpēt – vai tas ir stresa dēļ, kādas citas saslimšanas rezultātā, bet citi cilvēki, nedomājot sāk dzert zāles. Ja galva sāp regulāri, tad noteikti nevajag vilkt garumā un jādodas pie ārsta, lai meklētu cēloni un risinājumu. Ja cilvēks ir atbildīgs un nevēlas sevi sākotnēji pārbāzt ar ķīmiju, ir iespēja mēģināt remdēt galvassāpes paša spēkiem – izmantojot dabīgus paņēmienus.

Lai galvassāpes nepiemeklētu un tās vispār nebūtu jāremdē, pirmkārt ir jāmēģina saprast, kas ir cēlonis galvassāpēm. Biežākais galvassāpju iemesls ir stresaini apstākļi, kuros dzīvo mūsdienu cilvēki. Protams, mūsu ikdiena nav idille mākoņos, tomēr noteikti ir iespējams kādā veidā mazināt stresa apstākļus. Vairums cilvēku, kurus piemeklē galvassāpes, savu darba dienu pavada birojā pie datora. Kas nozīmē nemitīgu lūkošanos datora monitorā, saspringtu redzi, sprandu, kaklu. Šajā gadījumā ir jāpiedomā pie pareizas pozas pie datora, noteikti reizi stundā nepieciešams izkustēties, izvingrināt sprandas un kakla muskuļus. Ja galvassāpes piemeklē, strādājot pie datora, noteikti uzreiz ir nepieciešams no tā novērsties un veltīt laiku mazai atpūtai.

Lielisks palīgs pret galvassāpēm ir silts ūdens. Tiklīdz sāk sāpēt galva, uzreiz izdzer glāzi silta ūdens – silts ūdens šķidrina asinis, kas palīdzēs atbrīvoties no asinsvadu spazmām. Daudziem cilvēkiem ir problēmas ar pietiekoša ūdens daudzuma uzņemšanu. Katru dienu pieaugušam cilvēkam ir nepieciešams uzņemt vidēji 2 litrus ūdens, lai izvairītos no ķermeņa atūdeņošanās jeb dehidrācijas. Sākotnēji liekas, ka uzņemamais ūdens daudzums ir liels, tomēr, ja, piemēram, darbā pie datora stāvēs ūdens glāze, kuru regulāri tukšosiet, būsiet patīkami pārsteigts, ka tas nav nemaz tik daudz un grūti. Ir dzirdēts, ka daļai cilvēku ūdens vienkārši negaršo. To var risināt ar gāzēta ūdens dzeršanu, ar ko, protams, ikdienā pārtikt nevajadzētu, vai vienkārši ūdenim pievienojot citrona vai laima šķēlīti, tādejādi uzlabojot ūdens garšu. Noteikti nevajag uzņemtajam daudzumam pieskaitīt saldinātos dzērienus, kafiju un melno tēju.

Noteikti 3 vairāk piemeklē tos cilvēkus, kuru dzīvesveids ir mazaktīvs, un uzņemtais uzturs nav īpaši veselīgs. Tas noteikti ir jāmaina, jo var novest pie nopietnākām problēmām. Noteikti ir jācenšas pēc iespējas vairāk laika pavadīt svaigā gaisā, jācenšas doties kājām tur, kur tas ir iespējams. Kustības un veselīgs uzturs, kura pamatā ir graudaugi, dārzeņi, augļi, ogas, olbaltumvielas un ogļhidrāti, kā arī piena produkti, palīdzēs nepiedzīvot nepatīkamās galvassāpes. Ja nav iespēja uz darbu doties kājām, noteikti jāvelta vakarā kaut pusstunda izbraucienam ar velosipēdu vai vingrošanai mājās.

Viens no svarīgākajiem priekšnosacījumiem, lai cilvēks justos labi, ir pietiekoši daudz miega un atpūtas. Noteikti ir jācenšas savu diennakts ritmu saregulēt tā, lai naktī varētu gulēt 7-8 stundas. Ja ilgtermiņā ķermenim trūks atpūtas, tas noteikti sāks pret to protestēt. Un galvassāpes ir viens no pirmajiem signāliem, ka ķermenim tiek darīts pāri.

Augstāk bija uzskaitīti ikdienas ieradumi, kas palīdzēs izvairīties no galvassāpēm. Bet ir vairāki paņēmieni, kā remdēt galvassāpes, ja tās tomēr ir piemeklējušas:

  1. Viegla deniņu, kakla un ausu ļipiņu masāža;

  2. Aukstas ledus kompreses pielikšana pie pieres vai deniņiem;

  3. Atpūta un mēģināšana relaksēties, aizmirstot par ikdienas pienākumiem un skriešanu, vislabāk aptumšotā telpā;

  4. Ingvera tējas dzeršana katru dienu – ir zinātniski pierādīts, ka dažu gramu ingvera lietošana katru dienu palīdzēs izvairīties un galvassāpēm;

  5. Rozmarīna aromāta ieelpošana – vai tas būtu stādiņš uz palodzes vai arī pāris minūtes ūdenī pavārītu rozmarīna zariņu aromāts;

  6. Kāju vannošana – lielāks efekts, ja ūdenim pievienosiet pāris piles tējas koka eļļu;

  7. Pie deniņiem pielikti dabīgi atsāpinošie līdzekļi – citrona miziņa, sarīvēts ķiploks vai biešu sulā iemērkts vates tampons.

Tikai galējā variantā, kad liekas, ka ir izmēģināts pilnīgi viss, ķerieties pie ķīmiskajiem medikamentiem. Ja galvassāpes sāk piemeklēt biežāk, noteikti sāciet ar sevi – meklējot iemeslu, kas liek parādīties šīm sāpēm, pret ko ķermenis tā protestē. Ja ievērosiet veselīgu, kustīgu dzīvesveidu, noteikti galvassāpes jūs piemeklēs retāk un nesāpīgāk.