Kāds labums no velobraukšanas

Velosipēds nav tikai vienkāršs transporta līdzeklis. Tas nav domāts tikai, lai ātrāk nokļūtu no viena punkta līdz otram. Patiesībā velosipēdam ir daudz labu plusu, par kuriem ikdienā varbūt nemaz neiedomājamies.

Velosipēda pozitīvās īpašības

Pirmkārt, braukšana ar velosipēdu ir ļoti svarīga veselībai. Svarīgākais ir tas, ka braucot ar riteni tu pavadi laiku svaigā gaisā. Cilvēkam uzturēšanās svaigā gaisā ir ļoti svarīga un nepieciešama.

Ikdienu lielākā daļa pavada iekštelpās – ofisos, biroju ēkās, skolās. Arī pandēmijas dēļ cilvēki daudz mazāk dodas svaigā gaisā. Izbrauciens ar velosipēdu nodrošina iespēju pietiekami daudz laika pavadīt svaigā gaisā, lai organisms uzņemtu nepieciešamo skābekļa daudzumu.

Skābeklis ir svarīgs, lai nesāpētu galva, būtu daudz enerģijas un smadzenes darbotos. Arī miega kvalitāte uzlabojas, kas ir būtiski veselīgam dzīvesveidam.

Arī iekštelpās laiku var pavadīt labi – kaut vai uz velotrenažiera. Tas gan nav tas pats, bet labāk tā, nekā vispār bez fiziskām aktivitātēm. Ja vēlies nedaudz atpūsties, tad vari ieskatīties vietnē www.kazinopasaule.lv, un tur atklāt plašu un interesantu spēļu klāstu.

Braucieni pie dabas

Vislabāk būtu ar velosipēdu doties kādā izbraucienā pie dabas – mežā, pie jūras, parkā, jo pilsētas centra gaiss nav tas pats svaigākais. Tālāk no pilsētas gaisa kvalitāte būs labāka.

Fiziskā slodze

Ar riteņbraukšanu iespējams uzlabot fizisko formu – vari sadedzināt nevēlamās kalorijas un uzlabot jeb uzkačāt kāju muskuļus. Lieko tauku slānis samazināsies arī citās ķermeņa daļās, ja brauksi ar velosipēdu pietiekami regulāri. Turklāt, kājas nekļūs tādas kā kultūristiem pat tad, ja regulāri braukāsi ar velosipēdu – no tā sievietes bieži vien baidās, jo nevēlas kļūt nesievišķīgas.

Braukāšana ar velosipēdu panāks pretējo – kājas būs slaidas, kā arī dibena forma uzlabosies –kļūs stingrāka un tvirtāka. Velosipēds, protams, uzlabo ne tikai cilvēka fizisko, bet arī garīgo pasauli. Fiziskas aktivitātes, principā jebkādas fiziskas aktivitātes, uzlabo gan pašsajūtu, gan garastāvokli.

Laimes hormons

Nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm, izdalās tā saucamais laimes hormons, kurš uzlabo cilvēku garastāvokli. Cilvēkiem, kuri kādu iemeslu dēļ ir skumji vai slīgst depresijā tieši iesaka nodarboties ar kādām fiziskām aktivitātēm, lai pastiprināti izdalītu šo hormonu un cilvēks justos labāk. Tas ir īpaši aktuāli esošās pandēmijas dēļ, kad cilvēki jūtas noslēgti un vientuļi.

Velosipēds ir labs variants, jo tajā nav jāiegulda lieli līdzekļi – tikai atliek iegādāties, aizņemties vai iznomāt velosipēdu. Mūsdienās velo noma ir pieejama daudz kur, tā ka nebūs grūti atrast kādu nomas punktu.

Sliktos laika apstākļos varbūt nebūs vēlme braukt ar riteni, bet pavasarī un vasarā ir daudz brīnišķīgu dienu, lai baudītu šo aktivitāti. Pilnīgi pietiek ar dažām reizēm nedēļā, turklāt, nav nepieciešams veikt lielus attālumus, lai uzturētu labu fizisko un garīgo formu.

Arī miega problēmas šādi var atrisināt jau iepriekš minēto iemeslu dēļ – svaigais gaiss un fiziska aktivitāte. Ja ir problēmas aizmigt, tad vispirms vajag pamēģināt, piemēram, velobraukšanu, nevis dzert miegazāles, jo tas būs daudz veselīgāk un pareizāk.

Kopīga aktivitāte

Velobraukšanu iespējams izveidot kā kopīgu pasākumu ar draugiem vai radiem. Arī pandēmijas laikā tas ir iespējams, jo tā ir sportiska aktivitāte ārā, kā arī ar distances ievērošanu problēmu diez vai būs. Tas ir lielisks brīvā laika pavadīšanas veids, kas palīdz arī uzlabot tavu veselību.