Kas tev būtu jāzina par fiziskām aktivitātēm

Visi noteikti zina, ka sportošana ir vēlama – katram būtu jāveic kaut kādas fiziskās aktivitātes, lai būtu laba veselība. Galvenais pat nav izskats, bet tieši veselības uzturēšana. Tomēr – kādi vēl labumi no sportošanas, un kāpēc ir tik daudz jāsporto?

Mūsdienās par sportu tiek uzskatīts arī e-sports jeb dažādu spēļu spēlēšana datorā. Ja vēlies pamēģināt ko tādu, tad apmeklē vietni www.online-casinos.lv, tomēr neaizmirsti arī par fiziskām aktivitātēm, jo e-sports tomēr ir sēdoša izklaide.

Dažādi mīti

Par jebkuru tēmu var atrast dažādus mītus – tai skaitā arī par sportošanu. Visvienkāršākais veids, kā mūsdienās cilvēki atrod dažādus padomus par sportošanu mājas apstākļos (it īpaši, ja iepriekš nav bijusi liela saskarsme ar sportu) ir internets. Internetā var atrast visu – gan noderīgu, gan maldinošu informāciju.

Bieži vien cilvēki atrod kādu vieglu metodi, kā, piemēram, ātrāk atbrīvoties no liekā svara vai “uzkačāt” muskuļus. Tas ir tikai normāli, jo cilvēki negrib darīt kaut ko pārāk sarežģītu vai ko tādu, kas prasa pārāk daudz laika. Tomēr ir jāatceras, ka ne vienmēr tas vieglākais un ātrākais variants būs tas labākais risinājums.

Arī meklējot dažādus padomus par fiziskajām aktivitātēm var atrast dažādus nepareizus ieteikumus. Iespējams, ka šie nepareizie padomi var it kā paveikt to, ko sola, bet efekts tomēr var būt īslaicīgs. Tāpēc labāk – ja vēlies ilgstošu efektu – ir atrast uzticamus padomus vai vērsties pie profesionāliem treneriem.

Kad sportot?

Daudziem ir priekšstats, ka ir jāsporto no rītiem – tāpēc daudzi nesporto, jo vienkārši nespēj piecelties pietiekami agri, lai pirms darba vēl paspētu aiziet paskriet vai veikt kādus vingrinājumus mājās.

Īstenībā nav tik nozīmīgs treniņu laiks, jo katrs cilvēks tomēr ir atšķirīgs. Ir gan pūces, gan cīruļi – un pūcēm būs grūti sevi piespiest piecelties agri no rīta, lai sportotu. Un tas arī nav diez ko veselīgi – sportot brīdī, kad esi vēl daļēji aizmidzis un galīgi negribi to darīt.

Katram jāatrod savs piemērotākais laiks sportošanai – turklāt, nav nepieciešams ievērot vienu un to pašu laiku. Ja vienu dienu ir vēlme sportot no rīta, bet otrā dienā vakarā – tas nav nekas slikts. Galvenais ir ieklausīties savā ķermenī un nespiest sportot brīdī, kad to patiešām nevēlies (tikai neizmanto to kā attaisnojumu, lai izvairītos no sportošanas).

Cik bieži būtu jāsporto?

Mūsdienās cilvēki ir ļoti aizņemti, tāpēc var būt grūti atrast laiku sportošanai. Teorētiski iesaka vismaz 3-5 treniņus nedēļā, lai būtu efekts gan uz vizuālo, gan uz pašsajūtu, kā arī, lai nepazaudētu sasniegto – ieteicams nepārtraukt treniņus pat uz nedēļu.

Realitātē tomēr būs grūti pieturēties pie šāda plāna, jo, piemēram, ja uz nedēļu esi apslimis vai dodies kādā komandējumā vai atvaļinājumā uz nedēļu vai divām, tad būs grūti pieturēties pie treniņu plāna un neizlaist pat nedēļu. Ja tavs mērķis nav iegūt ļoti sportisku augumu un “uzkačāt” muskuļus, tad mierīgi vari sportot tad, kad to vari.

Motivācija ir ļoti svarīga, tāpēc, ja cilvēkam pasaka, ka, lai sasniegtu kādu rezultātu, ir jāsporto kādas 4 reizes nedēļā, tad daudzi tam atmetīs ar roku pirms vēl būs sākuši, jo daudziem nav laika, lai ko tādu darītu 4 reizes nedēļā. Tomēr arī treniņu garums var būt visāds – nav obligāti jāsporto stundu vai ilgāk – pietiek arī, ja pavingro kaut vai 10-15 min dienā, jo jebkādas fiziskās aktivitātes ir vēlamas veselības uzturēšanai.